TOP

Nieuwsoverzicht: Jan Baan (Omoda, Assem) genomineerd voor EY Entrepreneur Of The Year, Eat Dust opent eerste store in Amsterdam, en meer

In het nieuwsoverzicht van vandaag updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: Eat Dust

Jan Baan (Omoda, Assem) genomineerd voor EY Entrepreneur Of The Year 

Jan Baan (CEO van Omoda en Assem) is één van de vier genomineerden voor de titel EY Entrepeneur Of The Year in de mastercategorie. De nominatie werd afgelopen dinsdag 18 juni bekendgemaakt tijdens het evenement van EY in het concertgebouw in Amsterdam. 

“Wat een enorm compliment voor het werk dat we de afgelopen jaren verzet hebben als team Omoda en Assem!”, deelt Jan over de nominatie. “Stiekem toch wel trots om tussen dit rijtje genomineerden te staan. Het zijn stuk voor stuk fantastische ondernemers. Let’s keep on building together!” De nominatie is een eerbetoon aan topondernemers die met hun unieke visie en aanpak de zakelijke wereld hebben verrijkt. Jan deelt daarover “Omoda is een familiebedrijf en we doen het samen. “We proberen met slimme, disruptieve innovaties van Omoda de ultieme bestemming voor fashion-liefhebbers te creëren door klanten écht persoonlijk te inspireren met vernieuwend maatadvies en zeer snelle verzending.” Op 11 september presenteren de genomineerde topondernemers zich aan de jury. De uiteindelijke winnaars worden op 9 oktober onthuld tijdens de finale. De winnaar van de mastercategorie vertegenwoordigt Nederland volgend jaar tijdens de EY World Entrepreneur Of The Year-verkiezing in Monaco.

Eat Dust opent eerste store in Amsterdam

Eat Dust, het denim merk opgericht door vrienden Rob Harmsen en Keith Hioco in 2010, opent op 4 juli zijn nieuwste winkel aan de Leliegracht 24 in Amsterdam. Dit is de derde fysieke locatie van het merk. De winkel in Amsterdam is gevestigd in een historisch pand uit 1895, wat bijdraagt aan de unieke winkelervaring. Net als de vestigingen in Antwerpen en Parijs, ademt de Amsterdamse winkel een Japanse esthetiek uit. Naast de mannenkleding zal ook Girls of Dust, de vrouwenlijn van het merk, beschikbaar zijn. Eat Dust biedt een tijdloze en duurzame collectie met een focus op vakmanschap en kwaliteit. Rob en Keith, opgegroeid met een passie voor skateboards en punkrock, brachten hun uitgebreide ervaring in de modewereld samen om Eat Dust te creëren. Na gewerkt te hebben voor merken zoals Raf Simons, Essentiel, Diesel, G-Star en Lee, besloten ze hun eigen pad te volgen. Eat Dust combineert klassieke kleding met invloeden uit Westerse, militaire en Americana-stijlen, evenals uit de motor- en skateboardculturen. Hun streven naar kwaliteit, integriteit en originaliteit vormt de kern van het merk. De naam “Eat Dust” weerspiegelt de avontuurlijke geest en de rebelse aard van het merk. De adrenaline en vrijheid komen duidelijk tot uiting in hun robuuste en authentieke ontwerpen. Girls of Dust, de vrouwelijke tegenhanger van Eat Dust, werd gelanceerd in 2017. Ontwerpster Aline Walther studeerde samen met Keith af aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen. Beide werkten als freelance ontwerpers voor diverse labels voordat ze hun eigen project startten. De collectie is diep geïnspireerd door vintage werkkleding, militaire en iconische herenkleding, en is vertaald naar eigentijdse damesmodellen.

Opening van Pandora’s eerste flagship store in Kopenhagen

Pandora heeft op 6 juni haar eerste flagship store wereldwijd geopend in Kopenhagen, en dit is de grootste Pandora-winkel tot nu toe. De winkel heeft een oppervlakte van 500 m² verdeeld over twee verdiepingen aan de belangrijkste winkelstraat van Kopenhagen, Strøget. De winkel heeft een uniek ontwerp en is gebaseerd op de architecturale principes van Pandora’s bestaande winkelconcept en geïnspireerd door Deens design en materialen. De winkel toont Pandora in een nieuw licht en stelt klanten in staat om Pandora als een compleet sieradenmerk te ervaren, met een breed scala aan collecties, waaronder de onlangs gelanceerde PANDORA ESSENCE en Lab-Grown Diamonds. Het omvat ook een Style Studio, waar klanten hun eigen sieradenlooks kunnen samenstellen, en biedt op maat gemaakte diensten zoals graveren, cadeauverpakkingen en piercings. De nieuwe flagship store bevindt zich op de Vimmelskaftet 1 in Kopenhagen.