TOP

Nieuwsoverzicht: Goldbergh lanceert nieuwe collectie, O My Bag en Sanne Vogel ontwikkelen vegan tas, ARMEDANGELS 18 jaar, en meer

In het nieuwsoverzicht van vandaag updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: Goldbergh 

Goldbergh lanceert nieuwe collectie: de betovering van Miami Beach in activewear 

In het hart van de Sunshine State ligt een kustparel die geen introductie nodig heeft: Miami Beach. Deze bruisende oase van zon, zand en stijl trekt aan, met zijn fonkelende skyline en beroemde nachtleven. De nieuwe Goldbergh activewear collectie presenteert een boeiende mix van gedurfde kleuren en tropische prints, die de essentie van Miami’s energieke sfeer vastlegt. Vanwege het nauwe verband tussen Miami Beach en strandkleding, bevat de collectie van dit jaar een uitgebreide selectie van glamoureuze maar functionele zwemkledingstijlen en stijlvolle cover-ups. Het thema Miami Magic weerspiegelt de speelse kleuren van de iconische reddingstorens met de glamoureuze allure van badcasino’s. Geïnspireerd door de fusie van retro charme en moderne extravagantie, combineert de collectie moeiteloos de nostalgische vreugde van rolschaatsen met de ultramoderne allure van state-of-the-art winkelcentra, verleidelijke restaurants en luxueuze hotels. Bereid je voor om verblind te worden door frisse kleurencombinaties, vergezeld van een vleugje zilver als de nieuwste accentkleur van Goldbergh. 

O My Bag en Sanne Vogel brengen nieuwe vegan tas uit

Wat ontstaat er als je twee creatieve geesten met een liefde voor duurzaamheid samenbrengt? Juist ja. Een bijzondere samenwerking tussen tassenmerk O My Bag en Sanne Vogel. De schrijfster, actrice en regisseur ontwierp een vegan taille tas in drie verschillende kleuren, die ze zelf nog in haar kledingkast miste. Het resultaat? Een stijlvol maar praktisch ontwerp, dat het lichaam tegelijkertijd accentueert. Hoewel mensen het label waarschijnlijk kennen van producten in de kleuren cognac en zwart, koos Vogel naast de klassieke O My Bag-kleuren ook voor navy blauw, als aanvulling op het tijdloze kleurenpalet van het merk. Vogel nam met het O My Bag-designteam plaats achter de tekentafel en samen maakten ze voor de designs gebruik van Uppeal™, een veganistisch materiaal gemaakt van appel afval. Voor dit biobased materiaal wordt gebruik gemaakt van restafval uit de fruitindustrie. Appelschillen, stelen en vezels worden tot poeder gemalen en gemengd met PU om het materiaal stevig genoeg te maken. Naast de fonkelnieuwe belt bag, kent het label een hele collectie van tassen, kaarthouders, travel cases en portemonnees gemaakt van het vegan materiaal. De tas is vanaf begin juli verkrijgbaar in zwart en cognac en in augustus in navy blauw voor €189,00 via de O My Bag winkels, website en verschillende verkooppunten.

ARMEDANGELS 18 jaar 

ARMEDANGELS, het duurzame modemerk uit Keulen, viert zijn 18-jarig bestaan met de introductie van de vernieuwde DetoxDenim-collectie voor lente/zomer 2025. Deze nieuwe lijn belooft verbeterde pasvormen, hoogwaardige wassingen en een verfijnd draagcomfort, waarbij esthetiek en duurzaamheid centraal staan. Er wordt bij deze collectie gebruik gemaakt van duurzame materialen zoals GOTS-gecertificeerd biologisch katoen, gerecycled katoen en TENCELâ„¢ x REFIBRAâ„¢. Innovatieve productieprocessen zoals ozontechnologie en lasertechnieken vervangen traditionele methoden om milieu-impact te minimaliseren. ARMEDANGELS richt zich met deze collectie op zowel mannen als vrouwen, met klassieke en trendy ontwerpen zoals de Wide Leg Jeans ASTAREAA en de Baggy Styles JAAMEO. De hernieuwde branding benadrukt de unieke identiteit van DetoxDenim, met een kleurenpalet van grijs- en pasteltinten.

Zeeman lanceert festivalcollectie

Nu het festivalseizoen goed is begonnen, komt Zeeman deze week met unieke items die volledig gemaakt zijn van hergebruikte artikelen. Samen met duurzame modeontwerpers Franck en Oxious is een complete festivalcollectie gecreëerd gemaakt van ingeruilde statiegeldtasjes en gebruikte bedrijfskleding. En of je nu voor van top-tot-teen-in-Zeeman gaat, een handig picknickkleed mee wil nemen, of nog een tasje zoekt om je outfit compleet te maken, met de items uit deze collectie ben je niet alleen harstikke duurzaam, je bent ook helemaal festival proof! De collectie bestaat uit een veelheid aan exclusieve items gemaakt van hergebruikte Zeeman bedrijfskleding en statiegeldtasjes. Zo zijn er van ingeruilde statiegeldtasjes festivalkleden, shirts, shorts en heuptasjes gemaakt. Ingezamelde Zeeman-bedrijfskleding is gebruikt voor nieuwe festival-looks zoals denim bandeautops en hooded tops, unisex mouwloze vesten en denim schoudertassen. De items zijn vanaf vandaag verkrijgbaar via zeeman.com en in de winkel. Prijzen vanaf 9,99 euro tot 34,99 euro.