
Nieuwsoverzicht: Joe Jonas opnieuw gezicht van Scotch & Soda in SS25-campagne, Equinix en Maximilian Raynor presenteren haute couture-jurk van ‘internet’, Week van de Stenen Winkel in aantocht
Beeld: Scotch & Soda
Joe Jonas opnieuw gezicht van Scotch & Soda in SS25-campagne
Scotch & Soda heeft popster en acteur Joe Jonas opnieuw gestrikt als boegbeeld voor de Spring-Summer 2025-campagne. De collectie is geïnspireerd op de energie van een zomerse getaway en biedt stijlvolle looks voor zowel een kustavontuur als een stedelijke ontsnapping. Jonas poseert in key items zoals workwear jackets, denim co-ords en grafische rugbyshirts, waarmee het merk een mix van sportieve en tijdloze stijlen neerzet. “Deze collectie is perfect voor een spontaan tripje, een rooftopfeest of een relaxte dag aan het water,” zegt Jonas enthousiast. De collectie bevat een palet van rijke blauwtinten, aardse bruintinten en accenten in groen, rood en geel, met accessoires zoals strooien tassen en diverse hoeden. De SS25-collectie is nu verkrijgbaar via scotchandsoda.com, Scotch & Soda-winkels en geselecteerde retailers wereldwijd.
Equinix en Maximilian Raynor presenteren haute couture-jurk van ‘internet’ op London Fashion Week
Datacenterbedrijf Equinix heeft samen met de Britse modeontwerper Maximilian Raynor een bijzondere creatie onthuld op London Fashion Week: een haute couture-jurk, volledig gemaakt van datakabels en componenten uit een Equinix-datacenter. De jurk, die 25 kilogram weegt en bestaat uit 3.600 meter kabel, symboliseert de fysieke infrastructuur van het internet. Het internet wordt vaak gezien als een abstracte cloud, maar is in werkelijkheid een netwerk van kabels en datacenters die essentieel zijn voor onze dagelijkse communicatie, betalingen en gezondheidszorg. “Met deze jurk laten we zien dat het internet niet zweeft, maar gebouwd is op fysieke verbindingen in Equinix-datacenters wereldwijd,” zegt Bruce Owen, EMEA President bij Equinix. Modeontwerper Maximilian Raynor combineerde technologie en mode op een innovatieve manier: “Deze jurk bewijst dat zelfs datakabels kunnen transformeren tot een kunstwerk.” De samenwerking benadrukt de zichtbare impact van digitale infrastructuur op ons leven.
Vierde editie ‘Week van de Stenen Winkel’ van start in mei 2025
De ‘Week van de Stenen Winkel’ keert terug voor zijn vierde editie. Van 5 tot en met 11 mei 2025 zetten winkeliers in Nederland en België opnieuw de kracht van fysiek winkelen in de schijnwerpers. Dit initiatief biedt ondernemers de kans om consumenten te laten ervaren waarom lokaal shoppen onmisbaar blijft. De ‘Week van de Stenen Winkel’ werd in 2022 gelanceerd door retail-expert Marian Bekkers, oprichter van Kooplust. Inmiddels is het initiatief uitgegroeid tot een breed gedragen evenement, met vorig jaar meer dan 5.500 deelnemende winkels en winkelcentra. “Het enthousiasme groeit ieder jaar,” zegt Bekkers. “We zien steeds meer ondernemers en winkelgebieden samen optrekken om de charme en waarde van fysieke winkels te benadrukken. Dit jaar hopen we nog meer retailers te inspireren om mee te doen.” Tijdens de actieweek organiseren winkels speciale acties, verlotingen en unieke winkelervaringen. Bekkers: “Ondernemers krijgen volledige vrijheid om hun deelname zelf vorm te geven. Wij ondersteunen hen met gratis digitale promotiematerialen en inspirerende masterclasses van retail-experts. Zelfs met een klein budget kunnen winkeliers een groot effect creëren.” Vorig jaar leverde de ‘Week van de Stenen Winkel’ voor veel ondernemers een merkbare boost op. Lisa de Ceuninck van Fietsen Sovélo zag haar beste Facebook-post ooit en merkte een toename van klanten. Anne Maij van Auberge des Rêves zag een flinke omzetstijging en wist nieuwe klanten aan zich te binden. Esther Engel van MeerDier Van Grootel benadrukt de positieve gesprekken die ontstonden over de waarde van lokaal winkelen. Winkels en winkelcentra kunnen kosteloos meedoen door zich vóór 31 maart 2025 in te schrijven via weekvandestenenwinkel.com. Met gezamenlijke inzet wordt de vierde editie de grootste en meest succesvolle tot nu toe.