TOP

Nieuwsoverzicht: JOSH V haalt €16.048,50 op voor Pink Ribbon, Asos ziet omzet verder dalen, Shein gaat dialoog aan met eigenaren van vermeende Nederlandse Brand Outlets en meer

In het nieuwsoverzicht van vandaag updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: JOSH V

JOSH V haalt meer dan 16.000 euro op voor Pink Ribbon

Met trots maakt JOSH V bekend dat er een bedrag van €16.048,50 is opgehaald voor Pink Ribbon, dankzij de verkoop van een speciaal ontworpen JOSH V Pink Bow Broche. De volledige opbrengst van de broche, die in september werd gelanceerd, gaat naar Pink Ribbon en ondersteunt onderzoek en bewustwording in de strijd tegen borstkanker. “We zijn ontzettend dankbaar voor de steun van onze klanten en de gemeenschap,” zegt Josh Veldhuizen, CEO van JOSH V. “Dit prachtige resultaat toont hoe krachtig wij als vrouwen samen kunnen staan voor een goed doel.” De samenwerking met Pink Ribbon past perfect bij JOSH V’s missie om female empowerment te ondersteunen. Het team is vereerd om op deze manier een bijdrage te kunnen leveren aan het belangrijke werk van Pink Ribbon.

Asos ziet omzet verder dalen

Online modewinkel Asos boekte in het derde kwartaal een verlies van maar liefst 379,3 miljoen pond, wat neerkomt op bijna 452 miljoen euro, blijkt uit het jaarverslag. Vorig jaar in dezelfde periode was het verlies nog 353,6 miljoen euro.De omzet daalde met 16 procent tot 3,45 miljard euro. Ook het aantal actieve klanten nam met 16 procent af, tot 19,6 miljoen. Toch gaven klanten per bestelling iets meer uit, namelijk ruim 48 euro, wat een stijging van 2 procent betekent. In boekjaar 2025 verwacht Asos een winstverbetering tussen de -9 en +6 procent. 

Exclusief voor abonnees

Dit artikel is alleen toegankelijk voor members. Word nu member van Textilia en lees dit artikel verder.

Word member Inloggen