TOP

Nieuwsoverzicht: KAAI opent pop-upstore bij de Bijenkorf in Den Haag, Mango boekt recordomzet, TMO Fashion Business School ontvang extra NIMA-erkenning

In het nieuwsoverzicht updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: KAAI

KAAI opent pop-upstore bij de Bijenkorf in Den Haag

Het Belgische tassenmerk KAAI opent van 24 maart tot en met 27 april een pop-upstore bij de Bijenkorf in Den Haag. Bezoekers kunnen de collectie ontdekken en het vakmanschap en de functionaliteit van de luxueuze tassen ervaren. Sinds de oprichting in 2017 richt KAAI zich op stijlvolle, praktische tassen voor vrouwen met een dynamische levensstijl. De pop-upstore is een belangrijke stap om het Nederlandse publiek beter te bereiken. Klanten kunnen de collectie bewonderen en persoonlijk stylingadvies ontvangen van het KAAI-team. De samenwerking met de Bijenkorf onderstreept de groei en ambitie van het merk.

Mango boekt recordomzet en zet expansie voort

Spaanse moderetailer Mango heeft in 2024 een recordomzet van 3,3 miljard euro behaald, een stijging van 7,6 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Ook de nettowinst groeide met 27 procent tot 219 miljoen euro. De sterke prestaties zijn mede te danken aan de internationale expansie, met een focus op de Verenigde Staten. Mango’s buitenlandse markten waren goed voor 78 procent van de totale omzet, met Spanje, Frankrijk, Turkije, Duitsland en de VS als belangrijkste afzetgebieden.In 2024 opende Mango 260 nieuwe winkels, waarmee het totaal op 2.850 vestigingen in meer dan 120 landen kwam. Dit is de helft van de doelstelling om tegen 2026 ruim 500 winkels toe te voegen. Mango’s vrouwenmode blijft de grootste productcategorie en was goed voor 79 procent van de omzet. Ook de heren-, kinder- en tienerlijnen groeiden sterk. Voor 2026 streeft Mango naar een omzet van 4 miljard euro en verdere uitbreiding in de VS, met 60 nieuwe winkels. In Nederland telt Mango circa 30 winkels en een webshop.

TMO Fashion Business School ontvangt extra NIMA-erkenning

TMO Fashion Business School heeft naast de bestaande NIMA B1-erkenning nu ook de NIMA A1 Sales-erkenning ontvangen voor de Associate degree Fashion Business Professional. Hiermee verstevigt TMO haar positie als toonaangevende opleider in de fashion- en lifestylebranche. Studenten die de tweejarige hbo Associate degree afronden, ontvangen een digitaal NIMA A1-certificaat, uitgegeven door NIMA, het Nederlands Instituut voor Marketing. Dit certificaat biedt directe voordelen: afgestudeerden krijgen vrijstelling voor de A1 Sales-examenmodule. Behalen zij binnen drie jaar de A2 Sales-module, dan ontvangen zij het erkende vakdiploma NIMA A Sales (NLQF-niveau 4), wat hun kansen op de arbeidsmarkt vergroot. Het certificaat is eenvoudig online te delen via social media, waardoor studenten hun erkenning direct zichtbaar kunnen maken voor potentiële werkgevers. Meer informatie over de niveau-inschaling en exameneisen is te vinden op www.nima.nl.