TOP

Nieuwsoverzicht: LIS The Agency lanceert LIS Brands, Klarna nummer één shopping-app, Helly Hansen wint prijzen en meer

In het nieuwsoverzicht updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: Milan Gino

LIS The Agency lanceert LIS Brands: nieuwe speler in merkactivaties, PR en influencer marketing

LIS The Agency breidt uit met LIS Brands, een nieuwe divisie die zich richt op merkactivaties, PR en influencer marketing in Nederland en België. Het bureau ondersteunt zowel opkomende als gevestigde merken bij het vergroten van hun zichtbaarheid en impact. LIS Brands combineert strategische activaties met influencer marketing en media-exposure. Door samen te werken met LIS-talenten en externe influencers creëert het bureau krachtige campagnes. LIS The Agency, opgericht door Lisanne de Bruijn, werkt met merken als H&M, Prada, Nike en Rituals. De nieuwe divisie wordt geleid door De Bruijn en PR-expert Britt Zandt – Pegels. “Na zeven jaar met LIS The Agency is het tijd voor de volgende stap,” zegt De Bruijn. “Met LIS Brands bieden we een 360° aanpak voor maximale resultaten.”

Klarna nummer één shopping-app in Nederlandse Apple App Store

Klarna is de populairste shopping-app in Nederland en staat op nummer één in de Apple App Store. Met een beoordeling van 4,7 sterren uit 53.000 reviews helpt het AI-gestuurde betalings- en handelsnetwerk consumenten tijd en geld te besparen. Gebruikers waarderen vooral de betrouwbaarheid, het kopersbeschermingsbeleid en de ondersteuning bij geschillen met retailers. “Veel mensen kennen ons van ‘Buy Now, Pay Later’, maar Klarna biedt zoveel meer,” zegt Matthew Scott, General Manager Klarna Nederland. “Van spaaropties tot prijsvergelijking, we maken winkelen slimmer en eenvoudiger.” Naast rentevrije betaalopties biedt Klarna functies zoals sparen met 2,7% rente, loyaliteitskaarten integreren, prijzen vergelijken en uitgaven beheren via gekoppelde bankrekeningen. De app wordt steeds meer een complete shopping- en financiële assistent voor Nederlandse consumenten.

Helly Hansen wint twee designprijzen voor Ægir Ocean Jacket 2.0

Helly Hansen heeft met de Ægir Ocean Jacket 2.0 twee prestigieuze designprijzen in de wacht gesleept: de Good Design Award en de gouden onderscheiding bij de German Design Awards. De geavanceerde zeiljas werd geprezen om zijn innovatieve ontwerp, ontwikkeld met inzichten van oceaanzeilers. Het HELLY TECH® Professional 3-laags materiaal biedt volledige water- en winddichtheid, ademend vermogen en duurzaamheid. De jas bevat gerecycled nylon uit visnetten en is voorzien van een modulaire kraag met een UV-beschermende capuchon en een afneembaar gezichtsmasker. Andere innovaties zijn de waterdichte YKK AQUASEAL® rits, naadloze schouders en hi-vis reflectoren. Vice President Sailing Øyvind Vedvik noemt de prijzen een erkenning van de voortdurende innovatie binnen Helly Hansen. De Ægir Ocean Jacket 2.0 (€1400) en bijpassende Ægir Ocean Bib 2.0 (€1000) zijn nu verkrijgbaar.

Josh V lanceert swimwearcollectie voor zomer 2025

Modehuis Josh V introduceert een nieuwe swimwearcollectie die stijl, veelzijdigheid en comfort combineert. De collectie is ontworpen om iedere vrouw een zelfverzekerd gevoel te geven en bestaat uit mix & match-items die aansluiten bij verschillende lichaamsvormen. De lijn omvat elegante badpakken en bikini’s die niet alleen geschikt zijn voor het strand of zwembad, maar ook als fashion item gedragen kunnen worden. Zo kunnen de badpakken, waaronder een one-shoulder model en een variant met verstelbare schouderstrikken, ook als body worden gecombineerd met rokken of shorts. De collectie biedt diverse opties, zoals een triangle top die op drie manieren gestrikt kan worden en een bh-top met uitneembare cups en verstelbare sluitingen. Daarnaast zijn er drie verschillende bikinibroekjes. De collectie is vanaf april verkrijgbaar via Josh V’s eigen kanalen en geselecteerde retailers.

Summum lanceert zomercollectie 2025: ‘Colours of the Coast’

Het Nederlandse modelabel Summum introduceert de zomercollectie 2025, geïnspireerd op de mediterrane charme van Triëst. De collectie bestaat uit de capsules ‘Sun in the City’ en ‘Bold Breeze’, met luchtige zomerse items en gedurfde kleuren en prints. Daarnaast presenteert Summum twee mini-collecties: een samenwerking met Orange Babies ter ondersteuning van de ‘Stand Up for Girls!’ campagne en de ‘Festive Summer Capsule’, gestyled door Quinty Trustfull. De collectie is verkrijgbaar in Summum Brandstores en online.