TOP

Nieuwsoverzicht: Scotch & Soda verkoopt inventaris, Shopware en Webwinkel Vakdagen sluiten internationaal partnerschap, Adidas boekt recordwinst

In het nieuwsoverzicht van vandaag updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: Scotch & Soda

Scotch & Soda biedt inventaris aan 

De inventaris van de Scotch & Soda winkels in Amsterdam, Tilburg, Enschede, Amersfoort en Laren wordt geveild via Troostwijk Auctions. Ben je op zoek naar unieke interieurelementen met een vleugje Scotch & Soda-stijl? De komende weken zullen alle winkels van Scotch en Soda Nederland worden geveild. Denk hierbij aan paskamers en stellingen tot decoratie en accessoires. Naast de unieke interieurelementen, bieden de veilingen ook een kans om zeldzame items en collector’s items te bemachtigen. Indien u geïnteresseerd bent in het aanschaffen van een volledige inventaris, verzoeken wij u contact op te nemen via info@mtpauctions.nl

Shopware en Webwinkel Vakdagen sluiten internationaal partnerschap

De organisator van de grootste e-commerce vakbeurs van Nederland, Webwinkel Vakdagen, en het toonaangevende open commerce platform, Shopware, zijn een uitgebreid partnerschap aangegaan. De kern van deze bijzondere overeenkomst is een tweejarige verbintenis van beide bedrijven om elkaars vakbeurzen, Webwinkel Vakdagen en Shopware Community Day, in 2025 en 2026 te ondersteunen. De Webwinkel Vakdagen in Utrecht is met meer dan 13.000 bezoekers, 250 exposanten en meer dan 200 lezingen in uiteenlopende formats het belangrijkste e-commerce evenement van Nederland. Het tweedaagse Shopware Community Day is een van de belangrijkste evenementen in de branche met meer dan 1.600 webwinkeliers, ontwikkelaars, e-commerce enthousiastelingen en heeft altijd een uitzonderlijke line-up. Met het partnerschap zijn de twee organisatoren overeengekomen om in 2025 en 2026 op elkaars evenementen te exposeren en elkaar te ondersteunen met uitgebreide marketingmaatregelen. Het doel is om synergie te creëren en te profiteren van dezelfde doelgroepen.

Adidas boekt recordwinst dankzij sportzomer en Yeezy-verkoop

Sportkledingmerk Adidas heeft in het tweede kwartaal van 2023 een indrukwekkende groei laten zien. De nettowinst is meer dan verdubbeld naar 206 miljoen euro, vergeleken met 95 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar. De omzet steeg met 9 procent tot 5,3 miljard euro. CEO Bjørn Gulden schrijft dit succes toe aan de sportzomer, met evenementen als het EK voetbal en de Copa America. Ook het naderende begin van de Olympische Spelen in Parijs draagt bij aan de toegenomen interesse in het merk. Een opvallende bijdrage aan de winst komt van de verkoop van Yeezy-producten. Ondanks het verbreken van de samenwerking met Ye in 2022, heeft de verkoop van de resterende Yeezy-inventaris ongeveer 50 miljoen euro bijgedragen aan de operationele winst. Deze resultaten tonen Adidas’ veerkracht en vermogen om zich aan te passen aan uitdagende omstandigheden, terwijl het merk blijft profiteren van grote sportevenementen en innovatieve productlijnen.