
Nieuwsoverzicht: Trademart, TICA en Orderchamp lanceren innovatieve Pop-Up Store, No Limit Amsterdam lanceert tweede capsulecollectie ‘Wardrobe 01’, en meer
Beeld: Trademart
Trademart, TICA en Orderchamp lanceren innovatieve Pop-Up Store voor retailers
Trademart, TICA en Orderchamp, drie prominente spelers in de Europese retailinkoop, hebben samen een unieke B2B Pop-Up Store geopend. Van 27 oktober 2024 tot en met 28 februari 2025 biedt deze Pop-Up Store retailers de kans om een breed scala aan lifestyleproducten – van mode-accessoires tot beauty en geschenken – fysiek te ontdekken. Dit tijdelijke initiatief, gelegen op de begane grond van Trademart Brussel, combineert het beste van zowel fysieke als digitale inkoopervaringen. De Pop-Up Store, ingericht door TICA, biedt een inspirerende omgeving waar retailers kleine hoeveelheden producten kunnen inkopen en testen bij hun klanten. Voor grotere orders kunnen zij vervolgens terecht bij Orderchamp, waar via gelabelde stands eenvoudig doorgelinkt wordt naar de online shops van de deelnemende merken. Dit biedt retailers de flexibiliteit om hun aanbod te diversifiëren zonder grote financiële risico’s. Met meer dan 30 exclusieve merken en een handige ‘pick-and-buy’-formule, stelt de Pop-Up Store retailers in staat om direct in te spelen op de laatste trends en hun assortiment te verrijken. Het pilootproject, met de slogan “New brands, new possibilities,” speelt in op de groeiende vraag naar flexibele en innovatieve inkoopopties binnen de competitieve retailmarkt. De Pop-Up Store is geopend van maandag tot woensdag, van 10.00 tot 17.00 uur, en tijdens specifieke evenementen.
No Limit Amsterdam lanceert tweede capsulecollectie ‘Wardrobe 01’
Het Amsterdamse streetwearmerk No Limit Amsterdam, bekend om zijn creatieve grensverleggende stijl, lanceert zijn tweede capsulecollectie: Wardrobe 01. Deze collectie brengt een krachtige ode aan de stad, met invloeden uit de multiculturele en industriële achtergrond van Amsterdam en een vernieuwende kijk op urban fashion. Met een Turks-Amsterdamse oprichter en een gedurfde creatief directeur belichaamt No Limit de rauwe en dynamische energie van het stadsleven. Wardrobe 01 richt zich op mensen die grenzen willen verleggen en biedt oversized bomberjacks, utility-geïnspireerde broeken en veelzijdige lagen — alles gemaakt van premium materialen voor duurzaamheid en stijl. Elk item weerspiegelt de diepgewortelde verbondenheid met de stad en haar diverse wijken. De collectie, ontworpen voor zowel functionaliteit als flair, is geïnspireerd door de industriële architectuur van Amsterdam. Door een combinatie van robuuste ontwerpen en moderne snits wil No Limit Amsterdam een unieke urban look creëren. De items zijn exclusief verkrijgbaar via geselecteerde retailers en de online winkel van het merk. Met Wardrobe 01 versterkt No Limit zijn positie als een merk dat staat voor grenzeloze expressie en authentieke stedelijke vibes.
GrandOptical introduceert nieuw winkelformat en versterkt positie als premium merk
Zaterdag opende in Groningen de eerste GrandOptical winkel gebaseerd op dé flagship store aan de Champs-Élysées in Parijs. Met dit nieuwe winkelformat verstevigt GrandOptical haar positie als exclusief premium merk. GrandVision, onderdeel van EssilorLuxottica, creëert hiermee een jaar na introductie van het merk in Nederland een duidelijk onderscheid in haar merkenportefeuille en versterkt haar dual brand strategie waarbij de twee merken Pearle en GrandOptical een duidelijke eigen positionering hebben en verschillende klanten op hun eigen manier bedienen. Het assortiment in de vernieuwde GrandOptical winkel heeft luxe merken van EssilorLuxottica in haar assortiment zoals Dolce&Gabbana, Giorgio Armani en Prada en breidt het assortiment de komende tijd uit met meerdere hogere segment merken. Het nieuwe format biedt klanten een exclusieve winkelervaring in een luxe omgeving waarbij klanten op merk navigeren. Het gebruik van hoogwaardige materialen en afwerking van vloer, wanden en meubilair zorgt voor een premium uitstraling en tilt de winkelervaring naar een hoger niveau. De toevoeging van de meest moderne digitale oogmeetapparatuur draagt bij aan optima forma oogzorg.