TOP

Nieuwsoverzicht: Vier bedrijven bundelen krachten onder nieuwe naam HELD GROUP, Ruud Gullit wordt eerste Benelux-ambassadeur voor Skechers,  Jos Bles introduceert nieuw Nederlands label Honnête Atelier en meer.

In het nieuwsoverzicht van vandaag updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: HELD GROUP

Vier bedrijven bundelen krachten onder nieuwe naam HELD GROUP 

De bekende labels voor damesmode FRANK WALDER, TUZZI, evenals twee toonaangevende online toonaangevende online stoffenwinkels Stoffmeile en Stoff Palette hebben hun krachten gebundeld om een sterke alliantie. Onder de naam HELD GROUP combineren ze hun drie kerncompetenties mode,stoffen en maatwerk om samen nieuwe normen te stellen. Met de overname van de webshops van Stoffmeile en Stoff Palette is het portfolio en tegelijkertijd geïnvesteerd in digitalisering. Beide bedrijven bedienen de B2C en de B2C- en B2B-sector en zijn pure online spelers. Online configurators en speciale machines kunnen al een uitgebreid uitgebreide reeks producten op maat kunnen worden aangeboden. Het assortiment omvat ook canvas, leer, gordijnen en speciale bestellingen op maat. Met het nieuwe overkoepelende merk willen we niet alleen onze marktpositie verstevigen, maar ook onze innovatieve kracht bundelen, legt Managing Director Carolin Kittel uit. “Ons doel is om synergieën te creëren waarvan niet alleen wij als bedrijf, maar ook onze klanten en partners profiteren.

Ruud Gullit wordt eerste Benelux-ambassadeur voor Skechers   

Voetballegende Ruud Gullit, voormalig aanvoerder van het Nederlands elftal, is benoemd tot de eerste ambassadeur van Skechers voor de Benelux. In deze rol zal Gullit verschijnen in marketingcampagnes voor het schoenenmerk, waarbij hij onder andere de Skechers Hands Free Slip-ins® promoot. Gullit, die in zijn voetbalcarrière tweemaal werd uitgeroepen tot Wereldvoetballer van het Jaar, benadrukt het comfort, de veelzijdigheid en de stijl van Skechers. Hij ziet de samenwerking als een perfecte match met zijn actieve levensstijl en is trots om het merk in de Benelux te vertegenwoordigen. Skechers hoopt met Gullit nieuwe mijlpalen te bereiken en de positie in de markt verder te versterken.

Nieuwe aanwinst voor salesteam Frans Muller Benelux

Marc Tinella is sinds 15 juli jongstleden als nieuwste aanwinst met veel enthousiasme het salesteam komen versterken. Met zijn jarenlange kennis in de schoenverzorging-industrie is hij een aanwinst voor het familiebedrijf. Marc is in zijn rol als Sales Advisor verantwoordelijk voor het opbouwen en onderhouden van relaties in Luxemburg en Wallonië. Hiervoor zal hij nauw samenwerken met zowel het verkoop- als het marketingteam om de klanttevredenheid te optimaliseren en nieuwe groeimogelijkheden te verkennen. Met Tinella als toevoeging gaat het 6-koppige salesteam van Frans Muller Benelux met volle kracht het nieuwe seizoen in.
Frans Muller Benelux is gespecialiseerd in schoenverzorgingsproducten, inlegzolen en accessoires en voert onder meer de merken Collonil, Pedag, Muller and Sons en ShoeSustain. Het bedrijf heeft in april 2024 het predikaat Hofleverancier in ontvangst mogen nemen. 

Jos Bles introduceert nieuw Nederlands label Honnête Atelier

Jos Bles presenteert in zijn showroom het Nederlandse modehuis Honnête Atelier, een nieuw label dat voortkomt uit een organisatie met meer dan 35 jaar ervaring in de mode-industrie. Het merk, opgericht door een team van toegewijde vrouwen, staat voor eerlijkheid naar jezelf, anderen en de wereld. Honnête Atelier combineert hoogwaardige kwaliteit met eerlijke productie en biedt een collectie die elegantie en speelse details moeiteloos samenbrengt. Met hun focus op luxe en eigentijdse trends, brengt het label een veelzijdige en tijdloze look naar de Nederlandse modewereld.

ARMEDANGELS lanceert limited edition ‘Democracy T-shirt’ voor een goed doel

Het duurzame modemerk ARMEDANGELS heeft een gelimiteerd ‘Democracy T-shirt’ gelanceerd als onderdeel van hun Solidarity Series. Het T-shirt, ontworpen in samenwerking met Studio Yukiko, maakt een krachtig statement voor democratie en de waarden die een tolerante samenleving ondersteunen. De T-shirts, verkrijgbaar voor €44,90, zijn nu te koop via de website van ARMEDANGELS. Alle opbrengsten gaan naar de non-profitorganisatie ‘Augen auf – Zivilcourage zeigen’, die zich inzet voor de bevordering van democratie en tolerantie, vooral in regio’s waar extreemrechtse partijen groeien.