Online retailen: hoe kan ik leren van mijn retouren?
Kleding is nog steeds een van de snelst groeiende sectoren binnen de ecommerce. Maar er wordt ook heel wat teruggestuurd; de retourpercentages liggen tussen de 30 en 40 procent. Dat hoeft niet per se alleen maar geld te kosten. Als je het slim aanpakt, biedt een goed retourbeleid je de kans om de relatie met de online shopper te versterken. Erik Mulder van Kinderkledinggroep en Maaike Postma van kindermerk Von Va Voom leggen uit hoe zij hun retouren inzetten als marketinginstrument.
In Textilia 11. die op 17 november 2017 is verschenen, gaan retaildeskundigen en winkeliers uitgebreid in op het onderwerp retouren. Kleding bestellen doen consumenten namelijk graag, maar als het niet past of de kleur staat ze bijvoorbeeld niet aan, gaat de bestelling linea recta retour. Toch hoeft dat niet alleen maar slecht nieuws te betekenen.
Dit artikel is exclusief voor members
Wachtwoord vergeten? Klik hier.