TOP

Rains opent winkel op Noordeinde in Den Haag, Ruim 22% meer omzet voor Amsterdam The Style Outlets in 2023, Ted Baker sluit een derde van winkelbestand

Rains opent winkel op Noordeinde in Den Haag, Ruim 22% meer omzet voor Amsterdam The Style Outlets in 2023, Ted Baker sluit een derde van winkelbestand en Colmar sluit partnerschap met FIS. Dit en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 9 april.

Beeld: Lisa Lubberts

Rains opent winkel op Noordeinde in Den Haag

Zaterdag 6 april heeft Rains haar deuren aan de chique winkelstraat Noordeinde in Den Haag geopend. Urban Interest heeft met Rains een langdurige huurovereenkomst afgesloten voor de huur van een winkelruimte van maar liefst 433 vierkante meter. De nieuwe winkel maakt deel uit van een expansiestrategie en heeft als doel de fysieke zichtbaarheid van Rains te vergroten. De collecties van lifestyle merk Rains laten een combinatie zien van een conceptuele, functionele ontwerpbenadering, urban inspiratie en kenmerkende stoffen. Een palet van gecoate waterdichte stoffen, geïnspireerd op het oorspronkelijke ontwerp van Rains – een eigentijdse heruitvinding van de klassieke rubberen regenjas. De winkel in Den Haag zal worden voorzien van kenmerkende Rains-iconen, zoals regenjassen, rugzakken, weekendtassen en nieuwkomers voor het seizoen. Opmerkelijk: dit is de eerste fysieke winkel die is geopend buiten Amsterdam. 

Ruim 22% meer omzet voor Amsterdam The Style Outlets in 2023

Amsterdam The Style Outlets heeft een enorm succesvol jaar achter de rug. The Style Outlets is het eerste en enige outletcentrum in de Randstad. In 2023 boekte outletcentrum uitstekende financiële resultaten. Ten opzichte van 2022 steeg de omzet met 22% en het aantal bezoekers groeide met 13,5%. Binnen het portfolio van operator NEINVER was The Style Outlets het meest succesvol. Het merkportfolio werd in 2023 uitgebreid met onder andere merken als Levi’s, Pepe Jeans, Paul Taylor, Invicta en SCENTS. Home Fragrance. BESTSELLER GROUP versterkte daarnaast de positie met de opening van Only & Sons en de uitbreiding van ONLY. Centre Manager van Amsterdam The Syle Outlets, Pascal Brouwer, laat weten dat het bemoedigende resultaten zijn. In 2022 was er ook al een groeitrend te zien, deze heeft zich duidelijk voortgezet. Het combineren van een exclusieve merkenmix, hoogwaardige dienstverlening en het creëren van een unieke vrijetijdsbeleving, dat is de strategie achter de outlet. De vraag naar winkelruimte neemt steeds meer toe en consumenten weten de outlet steeds beter te vinden. Er worden niet alleen regelmatig nieuwe merken verwelkomd, maar ook zijn er geregeld bestaande winkeliers die al in ons portfolio zitten en die graag willen uitbreiden. 

Ook de totale omzet van NEINVER, de op een na grootste outlet center operator in Europa, groeide met 11% naar bijna €1,48 miljard. De door het bedrijf beheerde centra in zes Europese landen verwelkomden in de loop van het jaar bijna 68 miljoen bezoekers, ten opzichte van 2022 een stijging van 8,5%. De omzet van Amsterdam The Style Outlets groeide van alle outlet centres die vallen onder NEINVER het meest, met 22%.

Ted Baker sluit een derde van winkelbestand

Binnen enkele weken sluit Ted Baker 15 van de 46 winkels in het Verenigd Koninkrijk. Ongeveer 245 mensen zullen hun baan kwijt raken, meldt Sky News. Eerder is al in het nieuws geweest dat het Britse modemerk in financiële nood verkeert en een insolventieprocedure gestart is. De bewindvoerders van Ted Baker hebben laten weten dat alle filialen die gesloten worden verlieslatend zijn en geen toekomst hebben om winstgevend te worden, werd vermeld in een verklaring. ‘’De winkelsluitingen zullen de prestaties van het bedrijf verbeteren’’, laat bewindvoerder Benji Dymant weten. Volgens Dymant is eigenaar Authentic Brands Group in gesprek met potentiële partners om het merk voor te zetten en weer gezond te maken. Dit gaat om zowel de Britse als Europese bedrijven. In 2022 werd Ted Baker gekocht door Authentic Brands Group, eigenaar van onder andere Reebok, Forever 21, Juicy Couture en sinds vorige week ook Champion. De eigenaar betaalde omgerekend 249 miljoen euro voor Ted Baker, hoewel het merk het al enkele jaren lastig heeft. 

Colmar sluit partnerschap met FIS

Het Italiaanse merk Colmar (dat in 2023 zijn 100-jarig bestaan vierde) wordt de komende twee winterseizoenen een officiele partner van de Internationale Skifederatie in al haar activiteiten; meer dan 250 officiële competities, waaronder het WK, Wereldkampioenschappen en de Olympische Winterspelen.Naast de leden van de FIS-raad en personeel in dienst van de Federatie zal Colmar in het bijzonder ook de alpineskiploegen kleden.

Peter Gerdol, Chief FIS Race Director laat weten; ‘’Iedereen die de wereld van het alpineskiën kent, kent Colmar: skikampioenen over vele decennia, van de jaren vijftig tot nu, zijn ambassadeurs geweest van het merk dat zich altijd heeft onderscheiden en zichzelf in de loop van de tijd steeds opnieuws heeft uitgevonden. Dankzij voortdurend onderzoek naar productprestaties en stijl.’’ Het Italiaanse merk is altijd op de hoogte gebleven van de trends en tegelijkertijd eigentijds en functioneel gebleven. Colmar is erg blij om hun geschiedenis en ervaring in de wereld van wintersport ten dienste te stellen van FIS. Er is samengewerkt vanaf de start met skifederaties. Het bedrijf is dankzij de directe lijn met coaches en teams in staat geweest om te groeien en hun producten te optimaliseren door het passen op basis van de behoeften en prestaties van hun atleten. “We zijn ervan overtuigd dat dit het begin is van een groots nieuw avontuur”, aldus Mario Colombo, eigenaar van Colmar.