Stoer, strak en een grote neon apenkop: dit is de nieuwe winkel van Black Bananas
Foto’s: Black Bananas
De levensgrote aap is het beeldmerk van het merk dat is opgericht door Wesley Balnikker. Voor het interieur is verder gekozen voor een strakke en stoere uitstraling, met grijze elementen, neonverlichting en plafondhoge zwart stalen rekken. De nieuwe zaak van Black Bananas gaat op vrijdag 16 september open, zo meldt het merk in een persbericht. [Tekst loopt door onder de foto’s.]
Curaçao
Balnikker startte twaalf jaar geleden met een T-shirt dat hij ontwierp voor een mede-stagiair met wie hij samenwerkte op Curaçao. Dat sloeg daar zo aan dat hij bij terugkomst in Nederland er een apart label voor optuigde. Inmiddels is het streetwearlabel uitgegroeid tot een merk met collecties voor mannen, vrouwen en sinds zomer 2019 ook voor kinderen. Het merk heeft inmiddels ook een ingetogener, premium lijn opgezet met een meer minimalistische stijl en kleiner logo gebruik. De premium Essentials lijn zal een belangrijk deel uitmaken van de verdere ontwikkeling van het merk met meer sartorial, dressy sportswear, aldus het merk. [Tekst loopt door onder de foto’s.]
Stappen
Black Bananas wordt verkocht in meer dan 200 verkooppunten Nederland, België en sinds dit jaar zijn daar nog 45 Spaanse verkooppunten aan toegevoegd. Er zijn ook concrete plannen voor verdere distributie in onder meer Duitsland, Polen, Scandinavië en Frankrijk. Maar ook daarbuiten in het Caribisch gebied en Zuid-Amerika worden stappen gezet.