Studio AMAYA x Ann Dominique, DANTE6 lanceert nieuwe capsule collectie, Cartoonist Kim Duchateau creëert uniek ontwerp voor Ambiorix-schoenen
Beeld: Studio AMAYA
Studio AMAYA x Ann Dominique
Een samenwerking tussen Studio AMAYA en Ann Dominique. Deze unieke samenwerking combineert twee verschillende perspectieven om een verfrissende collectie te creëren die de diversiteit van mode laat zien. De gepassioneerde liefhebber van mode, Ann Dominique, heeft altijd al van haar eigen collectie gedroomd. De samenwerking met Studio AMAYA is voor haar een kans om haar creativiteit te uiten en haar liefde voor mode te delen. Ann Dominique laat weten ‘’Ik heb altijd bewondering gehad voor Studio AMAYA en ben verheugd om mijn ideeën te delen en samen te werken aan deze collectie Het is een spannend proces geweest waarbij we onze verschillende perspectieven hebben samengebracht om iets unieks te creëren.” De collectie laat een scala aan kledingstukken zien, die vernoemd zijn naar belangrijke vrouwen in Ann Dominique haar leven, elk kledingstuk vertelt een persoonlijk verhaal. De Marjan Dress is vernoemd naar haar moeder en laat elegantie en veelzijdigheid zien. De jurk is perfect voor de zomerse dagen en speciale gelegenheden door het vleugje Zimmerman. Daarnaast biedt de jurk ook comfort voor zwangere vrouwen. De Fallon Dress is een eerbetoon aan haar oudste dochter. De jurk heeft een sexy one-shoulder ontwerp en straalt ondeugd en speelsheid uit. Het jurkje past bij iedere stemming en gelegenheid en is te dragen van casuals cowboy boots tot elegante pumps. De Shirley Blouse & Estelle pants zijn vernoemd naar haar beste vriendinnen. Deze hebben een opvallende print die kenmerkend is voor Studio AMAYA. Deze set is een perfecte balans tussen comfort en stijl en geeft een krachtige uitstraling. Vanaf 2 april is de collectie te verkrijgen via de website van Studio AMAYA.
DANTE6 lanceert nieuwe capsule collectie
Met trots lanceert DANTE6 haar nieuwste capsule collectie: L’INVITATION, perfect voor elk feestelijke en speciale gelegenheid. De L’Invitation collectie biedt genoeg keuze, of je nu te gast bent op een bruiloft of een groot zomerfeest hebt, met deze collectie kun je jezelf stijlvol aankleden. De collectie combineert functionaliteit met schoonheid. Elk ontwerp bevat een moderne twist, tijdloze fit en kenmerkende details van DANTE6. Het kleurenpalet bestaat uit zacht violet pastel en neutrale champagne tinten, vrouwelijke drapey silhouetten die ready-to-wear zijn voor het aankomende wedding season. De collectie is gemaakt van gecertificeerd gerecycled satijn en reisvriendelijk, waardoor je zonder moeite chic op reis gaat. “Elk item uit onze L’Invitation capsule collectie is ontworpen met liefde en aandacht, voor ons is het belangrijk dat elke vrouw zich zelfverzekerd en mooi voelt en een impressie achter laat waar ze ook gaat’’, aldus Creative Director & Founder Evelyne Brekelmans. Vanaf 2 april 2024 is de collectie verkrijgbaar via www.dante6.com, DANTE6 Brandstores en geselecteerde retailers. De prijzen variëren tussen de 149 en 249 euro.
Cartoonist Kim Duchateau creëert uniek ontwerp voor Ambiorix-schoenen
Het Belgische schoenenmerk Ambiorix kondigt met trots een nieuwe en unieke samenwerking aan met cartoonist en striptekenaar Kim Duchateau. Onder de Ambiorix-schoenen pronken twee sportende cartoonfiguren, geheel in stijl van Duchateau. Hij maakt cartoons voor onder andere De Morgen en Knack, maar ook tekent hij zijn eigen strips met personages als ‘Aldegonne’ en ‘Esther Verkest’. De komische tekeningen onder de zool komen uit verschillende sportdisciplines: zo is er bijvoorbeeld een overenthousiaste polsstokspringer die een wielrenner ten val brengt onder de zool te zien. Het idee is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Verschillende sportclubs uit België (oa Union en STVV) kiezen voor Ambiorix-schoenen onder hun kostuums. Het Limburgse merk zal ook op de Olympische Spelen van deze zomer aanwezig zijn: het is al voor de zesde keer kledingpartner van Team Belgium. Volgens Peter Vavedin van Ambiorix heeft ‘’Ambiorix een sportief DNA’’. Het sportieve DNA wilden we graag op een unieke en leuke manier tonen met onze schoenen. De veelzijdige tekenstijl en humoristische benadering van Kim Duchateau sluiten perfect aan op dit idee. Kim haar reactie was meteen enthousiast op deze unieke uitdaging, ‘’Ik heb in mijn carrière al tekeningen gemaakt voor veel verschillende zaken, maar voor schoenzolen; dat is weer helemaal nieuw.’’ De schoenen zijn verkrijgbaar bij Ambiorix flagship stores en andere onafhankelijke verkooppunten.
VEJA’s brengt duurzame SS24 sneakercollectie uit
De SS24 collectie van VEJA biedt een uitgebreide collectie aan stijlvolle en duurzame sneakers. VEJA blijft trouw aan haar principes met de nieuwe collectie door gebruik te maken van Braziliaans en Peruviaans biologisch katoen, agro-ecologisch katoen, Amazonisch rubber en innovatieve materialen geproduceerd uit gerecyclede plastic flessen en polyester. Om ontbossing te bestrijden betaalt VEJA 5 keer de marktprijs. VEJA’s innovatie is terug te zien in het 100% gebruik van gerecycled polyester voor mesher, zoals Trek, Shell en Flannel. Met de leerproductieketen boekt VEJA ook vooruitgang met de focus op de traceerbaarheid en chemische transparantie. Uit het zuiden van Brazilië en van de boerderijen in Uruguay is het leer afkomstig. In Brazilië wordt het leer gelooid zonder gevaarlijke of verboden chemicaliën. Er worden conventionele kleurstoffen gebruikt die voldoen aan de regelgeving. Ook wordt er tijdens het bruiningsproces speciale aandacht besteed aan het weergebruik. De iconische modellen zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren, zoals wit met baby blauw, oranje, lila, donkerblauw en grijs. VOLLEY is het net gelanceerde nieuwe model van dit seizoen, een remake van de allereerste VEJA sneaker uit 2005. Welke op de Braziliaanse volleybalschoen uit de jaren 70 geïnspireerd is en de samenwerking met het Franse streetwear merk Études. De kidsmodellen van VEJA komen grotendeels overeen met de volwassen modellen.
Zonnebrillen.com wordt Sunglass Hut Nederland
De webshop is 13 jaar geleden opgericht en opereerde sinds 2017 onder de vleugels van Grandvision, moederbedrijf van Pearle. De afgelopen jaren groeide de webshop uit tot een van de grootste zonnebrillen webshops van de Benelux. Daar zijn ze trots op, maar nu wordt het stokje overgedragen. Vanaf 3 april 2024 gaat de webshop door onder de naam Sunglass Hut Nederland, maakte zonnebrillen.com bekend op LinkedIn. Onze topmerken zoals Ray-Ban, Oakley en Prada zijn vanaf dat moment te koop op de webshop van Sunglass Hut Nederland.