Studio Anneloes lanceert Retravel, BOSS x Naomi Campbell, Crocs Inc. boekt recordomzet
Beeld: Studio Anneloes
Tweedehands chic: Studio Anneloes lanceert Retravel
Studio Anneloes lanceert vandaag het Retravel-platform, een peer-to-peer doorverkoopplatform voor geliefde tweedehands Studio Anneloes kledingstukken. Het platform stelt gebruikers in staat om Studio Anneloes items eenvoudig te verkopen aan nieuwe eigenaren. Doel hiervan is de levensduur van de kleding te verlengen en zo bij te dragen aan duurzaamheid. Het initiatief is in lijn met de merkvisie ‘MADE TO CARE, MADE TO WEAR & MADE TO LAST’, dat zich richt op bewuste productie en duurzaamheid. Het merk moedigt haar community aan om deel te nemen aan Retravel en bij te dragen aan de circulaire mode-industrie door bewust te kopen en verkopen. Het platform is ontwikkeld in samenwerking met Archive Resale en is vanaf vandaag (16 februari) toegankelijk via www.studioanneloes.nl/retravel.
Boss en Naomi Campbell introduceren exclusieve reiscapsulecollectie
Boss en Naomi Campbell hebben gezamenlijk een verfijnde capsule collectie onthuld, geïnspireerd door het reislustige leven van het topmodel. De 39-delige collectie, ontworpen voor de zelfverzekerde en avontuurlijke Boss-vrouw, biedt veelzijdige kledingstukken voor werk, vrije tijd en reizen. Luxe materialen zoals kasjmier en cupro, domineren het kleurenpalet van bruin, zwart, wit en paars.
Opvallende stukken omvatten onder andere een tweedelig grijs pak van wol met krijtstrepen en een tijdloze trenchcoat in luipaardprint met een waterafstotende afwerking. De samenwerking tussen Boss en Naomi Campbell weerspiegelt het unieke perspectief van het model. Prijzen variëren van 60 euro voor een katoenen pet tot 799 euro voor een manteljas van scheerwol. De collectie is verkrijgbaar in de Boss-winkel in Leidsestraat, Amsterdam en online in Nederland en België. Een ideale aanvulling voor de elegante reiziger die zowel stijl als functionaliteit waardeert.
Crocs Inc. boekt historische omzetgroei in 2023
Crocs Inc. meldde donderdag een recordomzet van bijna $4 miljard in 2023, dit is een stijging van 11,5%. In het vierde kwartaal bedroegen de inkomsten $960 miljoen, een toename van 1,6% ten opzichte van vorig jaar, met een groei van 6,8% in directe consumenteninkomsten en een daling van 4,6% in groothandelsinkomsten. Crocs behaalde $732 miljoen aan inkomsten, een stijging van 10%, terwijl HeyDude $228 miljoen genereerde, een daling van 18,5%. De CEO, Andrew Rees, benadrukte het recordjaar en het sterke vierde kwartaal, met plannen om in 2024 te investeren in strategische gebieden.
Burna Boy x G-STAR: ‘On Form’ campagne
G-STAR onthult vol trots de ‘On Form’-campagne, met Burna Boy als het stralende middelpunt. De Grammy-winnende ‘king of Afro-Fusion’ volgt hiermee in de voetsporen van grootheden als Pharrell Williams en Snoop Dogg. De campagne, onder leiding van regisseur Dave Meyers, omarmt niet alleen Burna Boy’s vernieuwende muziek, maar ook zijn uitgesproken gevoel voor mode, perfect passend bij het karakter van G-STAR. De zwart-wit esthetiek, een knipoog naar G-STAR’s iconische verleden, krijgt in Londen een eigentijdse twist. In de video, begeleid door Burna Boy’s nieuwe nummer ‘On Form,’ domineert zijn danscrew de stad met de kenmerkende ‘stomp.’ Burna Boy benadrukt zijn diepe band met denim: “Denim is een verlengstuk van wie ik ben, net als mijn muziek, een persoonlijke dialoog met mezelf.” Joris Kuijpers, Creative Director bij G-STAR, onderstreept de samenwerking: “Burna Boy staat niet alleen bekend als de ‘best in class,’ maar ook als volledig in het nu. Zijn aanstekelijke muziek en dansmoves weerspiegelen perfect het idee achter de video, waarin een hele stad zijn ritme omarmt.”
Van start tot finish: Zalando’s sportjaar vol nieuwe mogelijkheden
Zalando onthult haar sportplannen voor 2024, met onder andere een nieuwe samenwerking met het Zwitserse merk On. De lancering omvat ongeveer 100 stijlen in 22 landen inclusief de thuismarkt van On, Zwitserland. Daarnaast staat later dit jaar de Adaptive Sports-collectie gepland. Deze collectie is speciaal ontwikkeld voor actieve mensen met een handicap. Zalando introduceert ook de Stories-functie om klanten te inspireren met modetrends. Deze is nu beschikbaar in de Sport Home. Met verbeterde productpagina’s en video’s wil Zalando het vinden van de juiste sportkleding en producten eenvoudiger maken. Het jaar van de sport begint opwindend op Zalando.