TOP

Summum showt online

Het merk Summum wist afgelopen jaar als geen ander snel te schakelen van fysieke showroom naar online showroom. Een verandering die nodig is voor de toekomst en zorgt voor een onderscheidende positie in de markt.

Het jaar 2020 was zowel een moeilijk als een interessant jaar. Toen de reguliere collectiepresentaties op beurzen en in drukbezochte showrooms bemoeilijkt werden door het coronavirus, besefte Summum onmiddellijk dat het tijd was voor verandering. Het team schakelde razendsnel in een hogere versnelling om in no time een digitale presentatie te realiseren die recht doet aan de collecties, gegoten in een toekomstbestendig format.

Dat ziet er zo uit: allereerst presenteert Summum per capsulecollectie een moodboard in de vorm van een sfeerfilm, waarin inspiratiebronnen en de bijbehorende kleuren en materialen aan bod komen. Vervolgens kijk je een campagnevideo die de mood van de collectie illustreert en Summum als merk positioneert. Beide films ademen niet alleen het gevoel van de collectie, maar brengen ook de texturen van de stoffen en hun valling bijna tastbaar in beeld. Zo krijg je al een heel aardig idee van hoe de collectie in elkaar steekt. Daarna volgt een nadere inspectie van de highlights in de dynamische collectievideo. Geschoten in de studio, op bewegende modellen, zodat je opnieuw een goed beeld van de kleuren, stoffen en rijke texturen krijgt, van de mogelijke styling, en van de snit van de afzonderlijke stukken. Laatste station is de dronevideo van de showroom, die laat zien hoe je de collectie in wardrobe-stijl kunt presenteren in de eigen shop. Ter ondersteuning van het videomateriaal is er een lookboek met alle stukken gefotografeerd op model (front, back en detail) en als packshot. Aan dit alles is een B2B e-commerceplatform gekoppeld waarop je direct kunt inkopen.

Summums omvangrijke beeldpresentatie maakt het mogelijk om online toch een immersieve ervaring te creëren. “Wij willen onze klanten via online kanalen het gevoel van een bezoek aan onze fysieke showroom geven. Het is voor een klant zo belangrijk om een collectie goed te kunnen doorgronden voordat het ingekocht wordt, dat wij zo veel mogelijk tools hebben bedacht om het fysieke bezoek te evenaren”, aldus Jos en Jorien Wijker van Summum. Een aanpak die werkt; diverse inkopers complimenteerde het merk al met de hoeveelheid beeldmateriaal en de presentatie, wat hun taak vergemakkelijkte.

voor info: Maurits.vanlier@summumwoman.com, 020 262 2800