Ten Days Amsterdam Fashion Week trekt 25.000 bezoekers
Hoe serieus we de bezoekcijfers moeten nemen, is een beetje de vraag want het is niet duidelijk op welke manier de bezoekers geteld zijn. Een woordvoerder kon geen uitsluitsel geven of de 25.000 bezoekers uniek waren of dat mensen die bijvoorbeeld twee keer naar een catwalkshow gingen ook twee keer zijn geteld.
Catwalkprogramma
Het catwalkprogramma van de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam, zoals het tegenwoordig heet, begon donderdag 23 januari en liep tot maandag 27 januari. Voorafgaand was er het Downtownprogramma. Het catwalkprogramma is bedoeld voor de professionals. Gevestigde en jonge ontwerpers, waaronder Ilja Visser, Spijkers & Spijkers, Supertrash en MarryMe JimmyPaul, tonen hier hun collecties.
AFW toegankelijk voor modeliefhebbers
Het Downtownprogramma begon al op 18 januari; vijf dagen met allerlei modegerelateerde activiteiten die tegen betaling voor iedereen toegankelijk waren. Zo was er bijvoorbeeld een tentoonstelling van Fong Leng in het Amsterdam Museum en een meeting voor bloggers georganiseerd.
Hoogste hak 27 centimeter
Een woordvoerster van de fashion week laat in een anp-bericht weten dat er meer dan 400 modellen over de catwalks liepen, 200 bussen haarlak doorheen gingen, 500 meter nephaar gebruikt werd, de hoogste hakken 27 centimeter waren en het publiek tienduizend goodiebags kreeg. De livestream via internet werd 14.000 keer gezien. De best bekeken show was van de Nederlandse ontwerper Mattijs van Bergen.