TOP

TheLabelFinder naar Nederland

De Duitse modedatabase TheLabelFinder is vanaf heden ook in Nederland te bezoeken. Het bedrijf zorgt ervoor dat winkels met hun merkenpakket beter te vinden zijn en wil hiermee zowel winkeliers als consumenten helpen.

In Nederland kunnen consumenten en winkeliers vanaf heden gebruik maken van de modedatabase TheLabelFinder. Het van oorsprong Duitse bedrijf wil lokale winkels internationaal op de kaart zetten door hun collectie en/of merkenpakket online te zetten. Met de database krijgen consumenten te zien waar zij hun favoriete merken kunnen vinden waardoor winkels nieuwe klanten kunnen trekken. Oprichters Julian Hildebrandt en Heinz Gindullis laten via een persbericht weten: “Internet is niet alleen een podium voor de grote online retailers, ook de ‘kleinere’ kunnen hiervan profiteren. Met TheLabelFinder bewijzen wij dat de vindbaarheid van de winkels zorgt voor een hogere conversie.” Het platform is zowel voor consumenten als voor winkeliers gratis te gebruiken. Winkeliers kunnen wel een premiumpakket aanschaffen voor €420,-per jaar waarmee zij extra diensten krijgen zoals een koppeling met de webshop. Het bedrijf belooft een ‘verhoogde conversie tot 15 procent bij afname van een premiumpakket’.

TheLabelFinder
TheLabelFinder werd in 2008 opgericht door de Duitsers Julian Hildebrandt en Heinz Gindullis en vermeldt relevante informatie over de lokale winkels zoals de openingstijden, adresgegevens, foto’s en eventuele acties. Inmiddels heeft het bedrijf meer dan 90.000 winkels en 19.000 modemerken in 136 landen geregistreerd. De website is te bezoeken in negen verschillende talen.