Wat zijn de voordelen van een online marketingbureau?
Wanneer je druk met je onderneming bent, heb je vaak geen idee welke onderdelen van je bedrijfsvoering op welk moment de meeste aandacht verdienen. Je kunt veel energie in de ontwikkeling van je product of dienstverlening steken of zorgen dat je je organisatie en administratie op orde hebt. Ben je in de textielbranche actief en verkoop je kleding dan zal je ook flink reclame moeten maken om bekendheid te genereren. Daarbij is een goede marketingstrategie enorm belangrijk.
Ga je de markt op met een nieuwe kledinglijn dan wil je dat deze qua ontwerp, materiaal en prijs onderscheidend is van de rest. Dit om zo goed mogelijk op te vallen. Ga je mee met de fashion trends dan moet je minimaal één keer per half jaar een nieuwe collectie showen. Dat legt veel druk op productontwikkeling en fabricage van je collectie.
Gemiddeld steken bedrijven dertig procent van hun energie in het product, vijftig procent naar de organisatie en administratie en twintig procent naar marketing en sales. In het verleden was de stelregel dat je tien procent van je omzet aan promotie moest besteden.
Een online marketing bureau zal adviseren om deze verhoudingen aan te passen om meer succesvol te zijn. Aan te bevelen is dat je minimaal vijftig procent van je aandacht aan marketing en sales zal moeten besteden om meer omzet en winst te kunnen behalen.
Verkoop je kleding, dan heb je meestal een bepaalde doelgroep in gedachte. Of dat nu senioren, mannen, vrouwen, kinderen of een bepaalde leeftijdsgroep, je zult je willen focussen op de groep waarvoor je producten hebt gemaakt. Het maken, vermarkten en verkoop van kleding zullen allemaal een significant deel van je inspanningen vergen. Vaak is er altijd wel een segment waarvoor je minder feeling hebt. Als dat de marketing en sales is dan is online marketing uitbesteden een prioriteit. Je zult zien dat een investering daarin je beslist geen windeieren zal leggen. Ben je vooral creatief en innovatief bezig dan is het een voordeel dat een online marketing bureau dit dan op een effectieve manier online in de markt kan zetten.
Communicatie
Binnen een bedrijf is communicatie een wezenlijk onderdeel van je bedrijfsvoering. Dat gaat niet alleen over interne communicatie tussen directie en personeel, het gaat vooral om de communicatie naar je potentiële klanten die uiteindelijk tot conversies moeten leiden. De meeste communicatie gaat via online kanalen. Je zult als bedrijf dan ook een keuze moeten maken welk van die kanalen bij jouw product of doelgroep passen. Daarbij moet onderscheid gemaakt worden tussen social media, nieuwskanalen en je eigen website.
Binnen je marketingstrategie kun is het raadzaam om op deze drie kanalen regelmatig met content aanwezig te zijn. Dat kan op een organische wijze of op een betaalde wijze door bijvoorbeeld advertenties op Google of Facebook te zetten.
Daarnaast is het altijd belangrijk dat je website SEO-proof is. Dat betekent dat de landingspagina’s van je website zodanig beschreven en ingedeeld zijn dat voor jou relevante zoekwoorden goed gepositioneerd zijn en goed door google gevonden worden.